- VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ A VYMEZENÍ POJMŮ
- Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen “reklamace“) musí být vždy
uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem.
- Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem
České republiky.
- Prodávající seznámí kupujícího s tímto reklamačním řádem vhodným
způsobem a na žádost kupujícího mu jej předá v textové podobě.
- Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský
zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění ke dni 1.
1. 2014.
PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku
kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s
tímto způsobem dopravy.
Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo
určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
Při převzetí zboží je kupující vždy povinen zkontrolovat
- neporušenost obalů zboží a kompletnost dodávky
a v případě
jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání
porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky, nebo
shledání stavu zboží, který je v rozporu se shora uvedeným, se kupující
zavazuje zásilku od přepravce nepřevzít a ihned po takovém nepřevzetí a
jeho důvodech informovat prodávajícího.
Do jednoho dne od převzetí zboží je kupující vždy povinen zkontrolovat
- neporušenost obalů zboží
- stav zboží (zejména jeho skleněné a další křehké prvky) a v případě
jakýchkoliv zjevných vad toto v uvedené lhůtě oznámit prodávajícímu
Pokud kupující, který zboží kupuje v souvislosti s předmětem své
podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání,
potom platí, že objektivní odpovědnost prodávajícího za prodlení je
vyloučena v případě vyšší moci, do níž se zahrnuje i provozní odstávka na
straně prodávajícího, povětrnostní vlivy, technické problémy přepravy či
nesplnění povinnosti subdodavatele prodávajícího.
V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat
opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující
povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp.
náklady spojené s jiným způsobem doručení.
3. PRÁVA Z VADNÉHO
PLNĚNÍ
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se
řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až
1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady.
Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží
převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání,
má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které
kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi
prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo
ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo
předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku
nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Ustanovení uvedená v tomto článku se nepoužijí u zboží zejména
když:
- vada byla na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána
sleva z kupní ceny,
- vada je zjevná a tedy platí, že zákazník takové zboží i s vadou
schválil,
- vada je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním,
skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým
poškozením,
- vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího,
- kupující poruší ochranné pečetě nebo nálepky na reklamovaném zboží,
- zboží bylo mechanicky poškozeno a nejedná se tudíž o vadu zboží,
- se jedná o běžné opotřebení zboží, způsobené jeho užíváním, nikoliv
o vadu,
- užitné i estetické hodnoty zboží byly nedbalým způsobem užívání
zboží předčasně vyčerpány,
- vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv
prodávajícího
- kupující zboží reklamoval po uplynutí zákonné lhůty k uplatnění vad
(tj. po dvou letech od převzetí)
- Kupující bere na vědomí, že je povinen řídit se při užívání a montáži
zboží Obecnými pravidly užívání nábytku, která jsou přílohou č. 2 této
smlouvy
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před
převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám
způsobil.
V případě, že zboží při převzetí kupujícím neodpovídá výše uvedeným
požadavkům, má kupující právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není
vzhledem k povaze
- věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může
kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit
od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však
vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez
zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
- Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání
nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může
požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou
slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad,
vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající
nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli
působilo značné obtíže.
- Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že
zboží bylo vadné již při převzetí.
- Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců
od převzetí zboží. U použitého zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z
vadného plnění zkrátit na 12 měsíců, takové zkrácení lhůty vyznačí
prodávající v potvrzení o povinnostech z vadného plnění nebo na prodejním
dokladu. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u prodávajícího uplatnit,
ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce
poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností.
- Kupující je povinen svá práva z vadného plnění uplatnit bez zbytečného
odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za
zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.
Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro
uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a
kupující je nemůže užívat.
- Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení
reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta
skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.
- Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti
zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnost
a intenzitu užívání nebo dohodu mezi kupujícím a prodávajícím.
- V případě, že kupující zboží kupuje v souvislosti s předmětem své
podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání,
ustanovení celého tohoto článku se nepoužij a platí zákonná úprava.
Smluvní záruka na zboží se v takovém případě s kupujícím nesjednává.
- Pro zaslání odstoupení nebo předmětného zboží po odstoupení může
kupující využít i adresu: PROFIL NÁBYTEK, a.s., Hradská 280, 396 01
Humpolec
4. UPLATNĚNÍ
REKLAMACE
- Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, v kterékoliv jeho
provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment
prodávaného zboží, a prostřednictvím pisemného
uplatnění,
nebo na emailovou adresu info@profil-nabytek.cz
Doporučujeme reklamované zboží odeslat na adresu:
PROFIL NÁBYTEK, a.s., Hradská 280, 396 01 Humpolec
Za okamžik uplatnění reklamace se považuje
okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
- Prodávající zabezpečuje přítomnost pracovníka pověřeného přijímat
reklamace po celou provozní dobu. Reklamaci lze rovněž uplatnit u osoby,
která je k tomu určena v potvrzení, které prodávající kupujícímu vydal, na
účtence či v záručním listě, je-li určená osoba v místě prodávajícího nebo v
místě kupujícímu bližším.
- Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci,
zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu,
potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění záručního listu,
popř. jiným věrohodným způsobem.
- Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána
již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.
- Pokud by uplatnění práva z vad mělo spotřebiteli činit značné obtíže,
zejména proto, že věc není možné dopravit do místa uplatnění reklamace
běžným způsobem či se jedná o zboží, které je zamontované či součástí
nemovitosti, posoudí prodávající vadu po dohodě s kupujícím buď na místě,
nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě povinen poskytnout
prodávajícímu potřebnou součinnost.
5. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
- Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších
případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná
k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné
potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace,
charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení
reklamace a způsob jakým bude kupující informován o jejím vyřízení.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s
kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Podmínkou pro běh těchto lhůt však
je, že spotřebitel k vyřízení reklamace poskytl prodávajícímu požadovanou
potřebnou součinnost, tedy zejména, že umožnil prodávajícímu přezkoumat
reklamovaný výrobek.
- Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen
kupujícímu písemně potvrdit.
- Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený
způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není
možno uskutečnit.
- Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy
měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn
účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího.
O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu
přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
V případě, že kupující zboží kupuje v souvislosti s předmětem své
podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, bude
reklamace vyřízena do 180 dnů od jejího
uplatnění.
6. SMLUVNÍ ZÁRUKA ZA
JAKOST
Poskytl-li prodávající nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost,
její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech
prodávajícího z vadného plnění (záruční list) nebo smlouva nestanoví něco
jiného.
7. NÁKLADY REKLAMACE A ŘEŠENÍ SPORŮ
Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně
vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva
V případě, že prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se
kupující, nebo po dohodě s prodávajícím obě strany, obrátit na soudního
znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.
Nedojde-li k dohodě mezi kupujícím a prodávajícím, může se kupující
obracet na existující systémy mimosoudních řešení spotřebitelských sporů,
případně na příslušný soud.
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský
úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu
osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné
dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění
pozdějších.
8. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je
poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění
pozdějších předpisů.
Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: titul, jméno
a příjmení, adresa bydliště, adresa elektronické pošty, telefonní číslo a
číslo bankovního účtu (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro
účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy. Nezvolí-li kupující jinou
možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely
zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním
osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama
o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a
pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o
změně ve svých osobních údajích.
Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí
osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní
údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím
osobám.
Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou
zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné
podobě neautomatizovaným způsobem.
Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen
o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
8.
V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel
provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v
rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se
zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich
zpracování, může požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.
Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo, zpracovatele o vysvětlení, požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel
odstranil takto vzniklý stav.
Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci
osobních údajů. Je-li žádost kupujícího podle předchozí věty shledána
oprávněnou, prodávající nebo zpracovatel odstraní neprodleně závadný stav.
Nevyhoví-li prodávající nebo zpracovatel žádosti, má kupující právo obrátit se
přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů. Tímto ustanovením není dotčeno
oprávnění kupujícího obrátit se se svým podnětem na Úřad pro ochranu osobních
údajů přímo.
9. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu
prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí
informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady
nezbytné na poskytnutí informace.
10. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím,
službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále
souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu
kupujícího.
9. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ
COOKIES
Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím,
službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího, SMS
zpráv na telefonní číslo kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních
sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.
Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. Kupující je
oprávněn svůj souhlas podle předchozí věty kdykoliv
odvolat.
10. DORUČOVÁNÍ
Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní
smlouvou a reklamací musí být druhé smluvní straně doručena písemně; a to
elektronickou poštou, prostřednictvím sms, osobně nebo doporučeně
prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele).
Kupujícímu je doručováno na adresu (příp. email) uvedenou prodávajícím v
reklamačním protokolu. Kupující bere na vědomí, že odpovídá za její
správnost a že prodávající není oprávněn ani povinen zjišťovat jiné místo
jeho pobytu než je adresa, kterou kupující uvádí.
Zpráva je doručena:
- v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí,
je-li toto přijetí potvrzeno elektronicky odesílateli adresátem
- v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele
poštovních služeb třetím dnem po odeslání, a to včetně odepření převzetí
zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku
převzít) zásilku převzít.
- prostřednictvím sms, okamžikem dodání potvrzení o přijetí telefonu
adresáta na telefon odesílatele
Prodávající je dále nad rámec shora uvedeného výslovně oprávněn provádět
úkony související s právy a povinnostmi z kupní smlouvy prostřednictvím
hlasového telefonního
hovoru s kupujícím, pokud s tím kupující v případě každého z nich, výslovně
souhlasí
11. ZÁVĚREČNÁ
USTANOVENÍ
Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní
(zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým
právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně
závazných právních předpisů.
Je-li některé ustanovení shora uvedeného neplatné nebo neúčinné,
nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí
ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje.
Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost
ostatních ustanovení. Změny a doplňky reklamačního řádu vyžadují
písemnou formu.